Yhdellä ainoalla
kepeällä enterin
ajattelemattomalla
painalluksella
Sillä minä erotin
itseni
vuosikymmenen
harrastuksestani
Runovaarina suljin
oman koneeni
Runovaarilta

Yhdellä ainoalla
enterin
kepeällä
ajattelemattomalla
painalluksella
Sillä minä tein
sillä minä sain
aikani kulutuksen
turhan vaikeaksi
Keinoa en tiennyt
Mitään en uskaltanut
tehdä korjatakseni
vahinkoni

Olen sitä tässä
nyt viikon odotellut
Osaavampaa
taitavampaa
kyvykkäämpää
nuorempaa miestä
Päästäis minut
tästä tilanteesta
ikävästä pois

Nyt kun minulle
näitä runoja on
ruutupapereille
kuin lehtolapsia
kulkumiehelle
korjattavaksi
kertynyt
Nyt kun säkeeni
päästäni voimallisesti
tunkis pois

Yhdellä ainoalla
enterin pohjaan
painalluksella
En millään olis
uskonut että......
Tällaisessa asiassakin
näin hupsusti enään
Vanhallekin miehelle
vielä käydä vois
Miksi minä pohjaan
painoin enterin
Ajattelematta että
siinä sitä pienellä
vahinkoa tehdä vois