Hidastelen nykyään
aina kun voin
Kaikesta yritän kuin
pitkään ja hitaasti
henkeäni haukkomatta
verkkaisesti nauttia
En pode happi
humalaa....
En ilokaasusta
tunne pulaa
Hitailen nykyään
Ei kysy multa
enään kukaan
Jokos sinä nyt

Parempaahan tämä
on verrattuna
menooni entiseen
Kun minä kaikista
vastaantulevista
hitaasti ja harkiten
No eihän tuo hoppu
ole minua ennenkään
vaivannut
Kukaan ei ole kysyä
uskaltanut
perikunnaltani
Teidätkös olis isänne
tehnyt hosuen

Hitailen aina kun
vaan voin nykyään
Kaikesta koetan
otsan ja selän
kostumatta selvitä
Sykkeen kohoamatta
kohtuuttomaksi
Ainoat kerrat kun joku
Liiasta hitaudesta
on päässyt minua
tylysti muistuttamaan

Kalakerhon
viime talvisesta
pilkkikisasta
Se kun oli
alun alken pieni
nuori ja
virkeä hauki
Siinähän sekin
ylösottamistaan
odotellessaan
kilpailun ....
tiimellyksessä
Kasvoi vielä
rutosti kokoa ja
vanhuuteen kuoli


Minä en hosu
Minä en ryntää
minnekään säntää
Hitailemalla vältyn
paljolta
turhalta työltä!!!