Minulla ei ole
Minulle ei tule
huolta luppopäivistä
Koneeni kun
käyntiin laitan
Sanaisan
arkkuni avaan
taiten
Päätäni vaivaan
sanoja veivaan
Syntyy niistä
pirun hyviä tai
helvetin huonoja
Kunhan en ole
turhan tarkka......
Monet kaljat
kavereiltani
runojeni riivaamilta

Oppien mukaan
enhän minä
Välikäsittä
välipäiviäni
saamieni
oppien sisällä
tekstini väsään
Vuoro kerroin
irroittelen
asioista
kokkaa tai perää
Nytkin minun
pitää itseäni
pidätellä etten

Ettei minua
itseäni tervattais
Kanoja ja kukkoa
niitä kun nyt
olen höyhentämässä

Väliä en pidä
en ollenkaan tykkää

mitääntekemättömistä
välipäivistä
Kylläkän tämä kone
tekstiä mulle
pirusti pukkaa
Vieläkin vois
vaari vähän
terävöittää kieltään
jos kansa tahtois

Tämä kun ei ole
Tämähän on
osaltani sitä
runollisesti
suorasanaista
mahtipontisille
Tässä tämä on
omilla sivuillani
minun tavallani
Ellen väärin muista
tämähän oli siellä
kuukausitehtävä
sixty nine siksi nain
Tehtävä numeo
kuusikymmentä
yhdeksän