Havahdun taas
tämän tästä
Löydän itseni
hienoista

asioista uneksumasta
Siellä jossain
leudossa ja
leppeässä
kepeissä vaatteissa
ylläni vain
Etelän risti

Päivä paistaa
aamuvarhaisesta
yömyöhään
Kuu rakentelee
peilityynen
laguunin pintaan
huomis aamuksi
hävinnyttä
haihtuvaa siltaa

Tuonnehan minä
Siellähän
ihmiset ovat
Huolettomina
kiihkeästi elelevät
Tuonne minä
Siellä nekin
noussevat
tunteeni pintaan
Tuonnehan minä
siellä lämpöä
hoivaa sais vain
muutaman .....
dollarin tähden

Tuonne minä
tuonne mun on
päästävä
Pakkaan repun
täytän lompakon
Heräsinkös tästä
Missäs minä olen
Nousen ylös
otan muutaman
askeleen
Avaan oven
sytytän valon
suljen oven

Avaan kannen
Tunnen taas
riemua siitä
Pitäneet ovat
vanhan miehen
paikat
Kevenee oloni
Miten tunnenkaan
suurta helpotusta
Avaan oven
Sammutan valot
Suljen oven...
Painajaisitta
jatkan nukkumista