Mukavaahan se oli
Maanantai aamuna
herätä viikonlopun
horteesta
Olin sen jo nukkunut
aloittamani
talviunen
mielestäni pois

Puhtaalta pölyttömältä
pöydältäni en mitään
En eilistä edes
etsimällä löytänyt
Niin puhdas ja
pölytön on tuo
työpöytäni kirjoitustaso
Mikään ei mitään
tekemätöntä
muistamatonta estä
Omia tekemisiään
muistelemasta

Mukavaahan tämä
herätä näin
maanantai aamuna
katselemaan ikkunasta
Työhön toimeen
kouluun tarhaan
huonoryhtisinä
päät riipuksissa
aamu-usvaan lähteviä
Kuinka olivatkaan
viikonlopun kuolleet
taas elämästä
kiinnostuneet

Nyt sitä taas olis
mulle viikko
kiireetöntä aikaa
Voisin mennä
Saattaisin käydä
Jospas minä
Mikäs minua nyt
ajatteluttaa


Se on kait tämä
Alkuviikon
pula puute ja kiire
Minulla kun ei ole
Minulla ei ole
mitään tehtävää...
Onhan tämä olemiseni
pitkästyttävää