Olikohan minun
sanomisellani

Mitään virkaa
vaikutusta
painoarvoa
siinä asiassa

Kohtelin heitä
molempia yhtä
h
ävyttömästi
siinä asiassa
Sopivat riitansa

kääntyivät
minua vastaan
Mutt se jäi minun
mieleeni että......
Niin hyvin tekivät
vähät työnsä ettei
minulla ollut heille

mitään sanottavaa

Kyllähän ne
toinen toistaan
Minulle kaveriaan
laiskaksi moitti
parjas ja valehteli
Kyllähän ne
liittoonsa....
minustakin
Tuo on se pääpiru
Ensimmäisenä
kuolee kun
aikaan saadaan
vallankumous

Tuo se on meitä
Haukkunut piiskannut
piinannut
riistäjä herransa
aulis kätyri
Työmaalla ei yhden
ainutta asiaa
Etteikös tuo sitä
herransa etua
meidän ....
selkänahoistamme
Perjantaina
lopetetaan työmme
Lähdetään pois
ryhdytään laittomaan
korpilakkoon
Pysyivät vahvasti
päätöksessään
Ja mitäs sitten...
Eihän ne muutenkaan
täyttä päivää
perjantaisin tee
Mitäs minä siihen
olisin voinut muuta
Katkisin palkanmaksun