Kulun polun
sainkos aikaan
Tallotun baanan
Valtaväylän
elämän oikotien
Runosta
tiirikan tein
Tiukasti suljettuun
mieleen

Mitenkäs miksi
mä tekisin lyhyen
elämänkerran
tästä....
Pitkään eletystä
Helppoahan tämä
vain valittuja
paloja
vaarin elämästä
Puhetta vain
hyvistä asioista
sattumista

Unohtanut olen jo
kaikki mehevät
rusinoiksi
rypistyneet
eriväriset rypäleet
Ennen niin

kummasti minua
mieltäni
kiehtoneet
Ennen mulla oli
aina mielessäni
edemmäksi pyrky
Otinko pakkia
Mitä se on
Se on vaihde
heikkotahtoisen

Useimmiten sain
sen mitä
pyytää tohdin
Kyllähän ne
tavoiteltavat
ehtoja laati
Mitäs minä...
olin sitkas
Minun autostani
puuttui pakki

Eihän se ollut
kovinkaan usein
edes tarpeen
Kunhan vain
katsoin paikan
Jätin autoni
ohikulkutien varteen
Lähtiessäni
korttelin kiersin
Tyytyväinen hymy
kasvoillani