Mehän olemme
minä poikani
kait kauha kädessä
syntyneitä
Meillä se on
hyppysissämme
maustamisen taito
Kielissämme
herkkä tunto
Tällaisenaan
tämä on parasta
suoraan padasta

Meille ei perunakaan
ole pelkkä pottu
Aina se on toisin
erilailla valmistettu
Eilisellä kun
kaksosista vanhemmalla
ruokavieraana
käytiin.....
Minä siitä oikein
maukkaasta ruuasta
mukavasta seurasta
pitkään nautin

Eihän meistä
Kenenkään päätä
ei korista
kokinhattu
Remeksen miehistä
Mutt sen minä
mielessäni tiedän
Maukasta ravitsevaa
turvallista ruokaa
ajan kanssa nautin

Sen me osaamme
keittokirjatta
Mitenkähän nuokin
tiedot taidot kuin olis

sisäämme rakennettu

Jälkiruoka kuin
kaiken kruunas
Kuumat vohvelit
kylmä jäätelö ja
mansikkahillo
Kyllä minä olin
Onnekseni ei
minun tarvinnut
kävellen kotiin
parin kilometrin
kadunpätkää


Kiitos Katja ja Vate
Se oli sellainen
vaarin vatsan
täyttävä juttu