Tuossahan se
kuudes sadas
aivan heti
kävi sivuillani
puolen yön jälkeen
Miten tuntui
niin hyvältä
Hiveli sydämestä
syvältä
Itsetunto miten
sekin siinä
Kumealla äänellä
jyris Hoosiannaa

Aramea se ei
runovaarin
kieli ollut
Allani ei ollut
aasi...
kotiin tullen

Mistäs täältä
niitä lehteviä
oliivipuun oksia
Hyvä etten
polun varren
katajapensaasta
todellisuuteen
herätäkseni
Pistävää piikikästä
kruunua kyhännyt

Vaari ei ole
enhän minä
pikku sielu
En ole muiden
ikäisteni lailla
vanhojen
tapojen vanki
Pölisipäs tuossa
tullessani
polun varren
valkea hanki

Solifer on se
vanha vaarin
suosikki mopo
Eilen otin siitä
kaiken ilon irti
Minä olin onnellinen
Tänään kuusisataa
Minä elän
kuinka pitkään
Sitä en tiedä
en ole Messias
Vaikka sielussäni jo
minulla on mopo

Sunnuntaina
menen
kypärättä
kotikirkkoon
Kuuntelemaan
kun kaikki
kuorossa laulavat
kunniakseni
Hoosiannaa