Sen minä taas sain
huomata
Tilastoa tutkimalla
kantapääni....
kautta opin
Vanhan miehen ei pidä
kirjoitelmissaan
Kehuman ei pidä
naapurin rouvaa
eikä edes itseään
Mahti taas käyntejä
selattuja sivuja
Kehumalla vierasta
itseäni vähättelemällä

Suurimmat saan
uteliaiden määrät
olemalla tälläisistä
asioista kirjoittajana
varsin avoin

Myöntämällä suoraan
olevani sellainen
Nolojen .......
tilanteiden mies

Kyllähän nuo
kaupungilta tutut
Kotitalon hississä
kanssa matkustajat
Hymy huulisia
uteliaita seurassani
Kohteliaasti varoen
hissinpeilin kautta
minua tuijottavat

Eiväthän he ole
itseensä ihastuneita
vaan arkoja...
ja uteliaita
Mitenkäs me tästä
pysähtyiskö hissi
kesken matkan
kerrosten välillä
Vai tavoittaskos sen
kuilun pohjan vallan

Peloissaankos siitä
Etteivät he pääsis
seurastani pois

Minähän en enään
siitä kanna huolta
perille pääsystä
Minähän en enään
malttiani.....
Etteivät pois pääse
samasta hissistä
Enhän minä seuraani
tyrkytä väkisin
Vaan epäkuntoon
menneen vikisevän
hissin tahdosta

Avasi korjausmies
monen tunnin jälkeen
hissimme oven
Häiriintyi epämukavasti
yksityisyys
Minun ja Hänen
Juuri kun me olisimme
Minähän olen tälläinen

Nolojen tilanteiden mies