Aamun kuulaus
Tuule
n viileys
Pilvettömälle
taivaalle nousi
aurinko
Tähän asti on
vilpitön ollut
tyyni miehen mieli
Olo kiireetön

Aamun kuulaus
Tuulen viileys
Kupillisen kahvia ja
Tilsiteriä paksusti
ohuella sämpylällä
Kesken jäi
miehen nautinto
Eukkoni minut
tahdottoman
tuulettumaaan laittoi

Minä jo kauhusta
kalpenin karvattomilta
kasvoiltani valkenin
Eilen jo kun kannoin
mattojamme....
Sisään ulos kellarista
vinttikomerosta
rotingilla piestäviksi
Sisälläni heräs
kiukku vimma
Minä olin siinä
hommassa peto

Valitti tuo Pekka Pouta
Arvaili pian
sateisten säiden
huonompien
päivien vastaan tulevan
Hyvä puolensa
sitä on niilläkin
Huolistaan pääsee
tuo laiska mies
aidan takuinen

Hänhän se tahtoi
omasta kaivostaan
veden aikanaan
Ääriään myöten on
kaikella tarpeettomalla
Jätteillään täyttänyt
kuivana kesken
jääneen.....
Me naapurit kun
kaksi vuosikymmentä
olemme sen kuopan
lapsillemme vaarallisen
täyttämistä

Aamun kuulaus
Tuulen viileys
Mitäs minä tuosta
huolimattomasta
naapurista
Riittää mulle hyvin
pelkästään oman
emäntäni huolet
Tampaa matot
Tuo vie ja nouda
Jokos sinä tuon.....
Mitäs on tuossa...
Ja tuosta vielä
Tarkkakin tarkemmassa
syynissä työni
Tampaustelineellä vielä