Minähän en valehtele
sanoin
Minä vain kiihtyneelle
hätävalheen ....
kuin selityksenä
Eihän senkään
rouvan miehen
kaikkia järjestömme
sisäpiirin asioita
tarvinnut tietää

Minä sitä en
turhia lupauksia
suustani päästele
selityksiä
Enhän minä kehu
hyvillä ja antoisilla
suhteillani
Aikomuksistani en
kenellekään
ennalta kerro
Asiat hoituu jos ovat
hoituakseen

En minä vielä
huomisella aio
lusikkaani nakata
pirtin nurkkaan
Aika käy pitkäksi
odottaminen väsyttää
Jos minä äitini tavoin
asioiden mennessä
Huonolla tuulella
ollessani
Kaksi vuosikymmentä
hän teki kuolemaa

En minä vielä noita
markan uniani
aio sensuroida
En minä vielä
kyynel silmäkulmassa
enkelikuoron
hyminään aio tyytyä
Vielä minä mielelläni
kuuntelen Irwiniä
Alatalon Mikkoa ja
Vexi Salmea

Minä en tekojani
selitellen kaadu
Ihan reilusti olen
asiasta kieltäytyvän
miehen kirousta
kirjanoppineena
vältellyt.......