Ystävyydellä
silläkin se tahtoo
olla hintansa
Hyväks käytetyks
höynäytetyks
huono muistinen
vanha mies...
Jollei pidä
pintaansa

Kaikesta ympärilleen
kertyneestä
hyvästä
Aina saa kuulla
Miten pitäis
mun jakaa ja olla
Sekin kuin olis
luvattu mulle
Onni se olis taattu
miehelle anteliaalle
Aina pitäis olla
hyvän tapainen
miehen tuoksuinen
huomaavainen ja suittu

Kaikella ystävyydellä
sillä minä sitä
henkistä yhteyttä
yritin..
Kyllä sitä saa mies
tyhjää pyytämättä
Minullekin mitä lie
hyvää jos...
Kultaisen kaulakorun
hälle ostaisin
Mutt sormus sehän
pitää saada pyytämättäkin

Minä vain sitä aina
vain seuran puutetta
mielessäni podin
Olisimmehan me
vanhuutemme päivät
seestyneinä
kaikessa ystävyydessä

Mutt sitten hän sen
hallinnoinnin
tiukasti aloitti
Kulkujani mokoma
tiukasti rajoitti
Enhän minä enään
sellaista myrkkyä
suostunut syömään
vanhasta syötistä
Olin täysinoppinut kettu
Sinnehän se katos
ystävyytemme
käyttämättömään
kuin avaruuden
mustaan aukkoon