Ennen muinoin
silloin kun en....
En vielä osannut
Miten paljon he
minulta kysyivät
toiset osaamattomat
Ihankos piruuttaan
Ja minähän vastasin
Vaikk kateissa oli
tieto minultakin

Kyllä sitä silloin
monta iltaa
valvottua yötä
Korjailin kiroten
niitten neuvoa
kysyneiden
pieleen menneitä
Setvimässä sitä
suurta sekaannusta

Kantapääni kautta
kun hommani opin
edes takaisin
että sekaisin menin
herrahississä
Aina oli mulle
talossa tulossa
parempi toimi
Vaateet paljon yli
osaamiseni ja
koulutukseni

Kyllähän nuo
kateita kaverini
Kyllä ne kyselivät
vimmatusti utelivat
Mutt mulla oli
oppivaiset hienot
kantapäät
Useimmiten neuvoni
kuin vasara
naulankantaan
Suora ei vääntyvä

Ennen muinoin
kun en vielä
mitään osannut
Kyllä ne silloin mulle
kompia ja kysymyksiä
Mutt nyt kun olen
kantapääni kautta
koko ikäni
Liki kaiken aikani
uutta oppia saanut
Nyt sitä sitten
Ei kukaan mistään
minulta neuvoa
pyydä...
Pärjäävät niin hyvin
tai huonosti
Toistamalla minun
vanhat virheeni