Näin kurjasta säästä
eihän me....
vanhat miehet
jalkojamme kastelematta
Kalosseissa mun
hienostella piti
Eukko kun ihan
piruuttaan
kumisaappaani
kiellettyjen jalkineiden
listalle pisti

Näin kurjassa säässä
Ei vanha mies voi
selkäänsä kastelematta
Kaatosateesta en
kuivin sulin
Öljyämättä jäi
mökillä tuokin
sadetakki

Ainut kun mulla
pitää veden ulkopuol ella
näin rankalla
kaatosateella
Se on tuo muijan
uudehko auto
Mutt eihän se mulle
enään sitä anna
aikoinaan....
Sanoivat ottavan
sen pois jollen....
Lääkärintodistusta
toimita heti
vallesmannille
ajokyvystäni
Mistäs se mokoma
konitohtori sen tietäis

Katsastuskonttorin
insinöörihän
sen ajokortin mulle
kiitoksella myönsi
Sinne vaan muun
liikenteen sekaan
ilman tuota pirun
naurettavaa
kahdeksankympin lätkää

Ilman lääkärin
todistusta olen
menettänyt ajokyvyn
No näin kurjassa säässä
minä tilaan
aseman tolpalta taxin
Maksan sen minulle
myönnetyllä
taxisetelillä....
Ettei se vaan vanhene
ja mene hukkaan
Alkosta ulos tullessani
Takapenkillä narautin
Kysyin kelpaiskos
Tarjos mulle tyhjän
termospullon.....
Kaada tuonne.....
Otan kotona sitten kun
itse tykkään....