Jos jotain tehtyä
pitäis tehdä tai
jättää tekemättä
uudelleen
Jos voisin tekisin
sen huomiota
herättämättä
Varattu valon
työhuoneeni ovella
sytyttäen
Olisinkos silloin
enään tolkullinen
Vain täydellinen
mulle kelpais
Ei mikään .....
keskentekoinen

Jos jotain pitäis
tehtyä jättää
tekemättömäksi
Enhän minä siten
Mitään että
menneistä katuisin
Polvillani
armoa peräten
ystävyyttäs kerjäisin
Älä luule älä usko
Että minä sitä
täyskäännöstä
missään asiassa

tekisin

Jos jotain tekemääni
katuisin
Se oli sittenkin
niin mukavaa
Tuntui maallinen
taivaalliselta
Että tältä seisomalta
Heti  ja uudestaan


Sehän on asia
jossa harjoitus tekee
mestarin....
Seuralaisen kiitos
Kerran vielä
Enhän minä enään
edes yrittänyt

Toinen ja kolmas
ne kerrat ovat sitä
vanhan toistoa
ei minua kiinnostanut
Tuuletin huoneeni
Keltaiselle kulkuvalon