Enään ei minun
ajatuksissani
katkerana ole
tarvetta....
Antakaapas se
takaisin
minkä otitte
Enään ei ole
mielessäni
katkeran miehen
itsesäälissä
rypemisen tarve

Kirjoittaessani
sen olen oppinut
Ei tule mieleen
että jonkun toisen
kuin Skotti
Brittien parvessa
Omaan öljyläikkään
liukastuisin
Eläisin kuin loinen

Sieltähän minä
eläkerahastoista
kunnon eläkkeen
kohtuullisiin
tarpeisiini
Sillä minä rahoitan
hyvät monipuoliset
ja terveelliset
aamiaiseni
Kyllähän sitä
hyvän illallisenkin
silloin tällöin......

On se sitten hyvä
etteivät ne kyselleet
silloin maksuhalujani
kuusikymmenluvulla
Enhän minä silloin
näin pitkällä
tähtäimellä
valmis olis ollut

Mutt ison talon
isäntä rengille
tämä on ja on
varsinaisen
onnenpotku
persauksilleni ollut
Nyt kun vertailen
itseäni noihin
yrittäneisiin tuttaviin
Kun puhuvat
eläkkeistään....
Minulla se ehtis edes
kädestä suuhun
Antakaa myös minulle
kansaneläkkeeni
perusosa takaisin