Ryhmässä olen
ensi alkuun
arka ja ujo
Kuunneltuani
katseltuani
en enään aristele
Toki noilla omilla
alkumietteillä en
itseäni julki tuo

Mutt antakaas
minulle kynä ja
ruutupaperia
arkki
Hetken se kestää
paperin rapina
läpi lukaisu
Kasassa on mulla
runollinen pakina
Tahi roskakorissani
rutistettu
ryppyinen paperi

Minä en juuri sano
etten ehdi en osaa
Etteikö minulla aina
meneillä olis
jotain kirjoitettavaa
Enhän minä näitä
otsa kurtussa
Jos suinkin kirjoitan
näitä mieluummin
pilke silmässä
Ja mikäs se olis
kirjoittaja tovereiden
kannalta pahinta

Saan runon aikaan
niin vähistä
Näyttää paperin
täyttyminen käsissäni
niin helpolta
Luovuus on vain
lasi laatuviiniä
Runo se on pari riviä
omia tai jonkun toisen
hymyä tai kyyneleitä
Minä kun päätän
että runon teen
Itsestäni voin tai sinusta
asiassa voin viitata
meihinkin

Mutt aihe se voi olla
mikä tahansa