Keräilin mielestäni
Menneestä
elämästä
romua ja roinaa
Mitäs sekin sanoi
minusta
Aikoinaan oli
olevinaan
paras kaverini
Puhui minusta kuin
turhasta
haihattelijasta
Taivaanrannan
maalarista

Siinä se oli
sellainen mies
vuosikaudet
toisten tekevien
virheitä
asemissaan kyttäs
Selkään puukottaja
Miten sattuikaan
Nenäkkäin me

kotikaupungissamme
osuttiin
Tervehti niin reippaan
oloisesti
Kertoi taas takaisin
muuttaneensa
Minä sanoin .......
valitettavasti

Menneitten vuosieni
paras kaveri
Konjakki lasin ja
kahvikupin vieressä
idea rosvo

Piti sen siitä äkisti
jonnekin lähteä
Minä kun jo olin
asioitaan ehtinyt
omalla tavallani
taiten hoitaa

Teki mokoma ostoja
johtaja työkseen
Minä niitä sellaisia
myyntityöni ohella
Toisaalta hankin
parempia tuotteita ja
halvemmalla
Mutt minulle ne
olivatkin pelkkiä
liikesuhteita vaan
Minua ei lahjoa
tarvinnut tavaroilla
ei ulkomaan
matkoilla
pitkillä lounailla
Sihteeriinikin
suhteeni hoidin
käryämättä ihan itse