Sitä minä saatan
elämän pähkäilyä
olemisen pohtimista
ajankulukseni
Siihen minä osan
enimmän osan
käytin ihmettelyyn
eläkeläisen ajastani

Sitähän minä....
Maailmaa yritin
parantaa
ihmetellessäni
Siihen minä tähtäsin
sääntöjen
rikkomiseen
tarkoituksellisesti
Sellaisestahan jäis
jokin jälki
Hyvään oloon
oikopolku
Vapaasti elämällä

Yrittihän nuo
vanhat ystävät ja
entiset tutut

Olihan meillä
säälliset välit
Mutt omalla tavallaan
he verhojensa
välistä
Oviensa raoista
tirkistelivät
kirjoittavat maaailmaa

Sillä minä saatoin
sääntöjensä
ihmettelyllä
avarsin maailmaa
Täynnä maailmansa
rajoitteita oli

elämän ohjeita
vanhalle miehelle
Lait ja
  käskyt
Niitenkö mukaan
elämäni pitäis

Mutt eiväthän he
itesekkäät
Edes niitä......
kymmentä
 
ensimmäistä
Millaisella innolla
valvoivat
puhdasoppiset
Kieltävät elämästä
pienet ilot.....
Minulta ja toisiltaan