Oletkos kuullut kuinka
Muistathan
mitä kaikkea hän
silmät innosta
villisti hehkuen

Kaiken tekemänsä
ylpeästi myönsi
Eihän se minulle
ollut uutinen
Ennaltahan minä
viiden pojan isänä
asioitten kulun
tiesin......

Noinhan minäkin
sellaista olin
oppinut oman
elämäni menoissa
Pyysivät mukaan
parin hyvän tutun
suosittamat
Enhän minä siihen
muuten olis
Ei kiinnostusta
vähäistäkään
Mutt se vasta hiveli
vanhan miehen
itsetuntoa kun
pyysivät mukaan

Tottahan toki minä
ensin olin kuin
empivinäni
Sitten suostuin
sillälailla
vastentahtoisesti
Käärin hihat
avasin kravatin
löysäsin vyöni
Käteni siihen
ehdoteltuun asiaan
työnsin heti
kyynärpäitäni myöten

Kun olin vuoden
toisen
kolmannenkin
Kaksin käsin
asiassa hämmennellyt
Sysännyt liikkeelle
kaikki laiskat
vastustavat voimat
Vanhoilla ansioillaan
kaikki eläkkeillään
köllöttelijät

Ryhtyivät joukolla
häiritsemäni siihen
Ei kait heidän sitä
sellaista.....
olisi pitänyt
Alkoivat minua
liian ahkerana
karkoittamaan
Liian on toimesi
ammattimaista
Sinun ottees asioista
ahkeruutes
Sehän on harrastajain
luovuutta kuristavaa