Mihinkäs minä
itseäni vielä
tarvitsen
Onhan mulla

elämänhalulleni
vielä
jäljellä
yksi ainoa syy
Miten tuo
Kuinka sukuni
Miten he kun minua
ei enään ole

Olemmeham me
ajatelleet
eukko ja minä
Miten jaamme
rahamme ja
tavaramme
Sitten kun meistä
kumpaakaan
ei enään ole
asioitamme hoitamassa

Pankissamme jo
ensiviikolla
meille on aika
Paperit teemme ett
meistä jälkeen jäävä
hallinnoikoon oman
tahtonsa mukaan
Kaikkea kiinteää ja
irtainta sälää
Viimeiseen henkäyseen
nauttikoon pesämme
varoista ja
huolettoman rauhasta

Sitten kun meistä
kumpaakaan
ei enään ole
Jäljelle jääneet vain
irtaimet ja tavarat
Käykööt mokomat
keskenään kisaa
Kenelle mitäkin
Millä tavoin tuo roina
ja vanha tavara

Toinenkin päätös on
mulle vielä avoin
Mitäpä teen näille
Muutamalle tuhannelle
täyteen kirjoitetulle
ruudulliselle arkille
Ennen lähtöäni
käärin tiukoiksi rulliksi
Laitan kiukaan
alle pesään

Tulee turha näin
hyötykäyttöön tämäkin
No jos ensi kesään