Minähän tuhlaan
kaikkeen turhaan
huolettomasti
aikaani
Minä en sutena
ale myynteihin
kiireen perästä
juokse
Minä vain omissa
ajatuksissani
leikin sanoilla
papereita tuhraan

Kuin sellissä mieli
Vaakaan ja pystyyn
punnitsen
outoja asioita
Sekoilen noihin
vieraskielisten
nimiin
Näin montako
konsonanttia
peräkkäin
Ilmankos pukeutuu
tuo naapuri
tyttö ystävä miniin

Vapaammin voin
hiukan olla
Kun itse olen
juuttunut runosille
Yksikseni mielessäni
tavuja lasken
Ääneen puhun
Sellainenhan se on
Mikä sana tähän
millaisilla
reunaehdoilla

Minähän vain
tuhlaan tätä.......
Aikaani sitähän
minulla on
ruhtinaallisesti
Miksi jotkut
ikäisistäni
Että tätäkin meillä
on niin vähän
Tekemättömyyden
tarkoitus
Mikäpähän

Sanailuunhan minä
käytän tämän
vapaan aikani
Lehtien takakansista
ristikkoni
Vaarin pallilta
runoilemalla sahailen
Piru vieköön kaltereita
sellini ikkunoista
Kokisinkohan joskus
kirjoittajan vapauden