Koko talven ovat
sepeliä asfaltille
kylväneet
Koko talven ovat
kivistä sarkaansa
Milloin paremmin
Tai laiskasti
työnsä hoitaneet

Koko talven olen
jalkineeni tarkoin
valinnut
Koko talven olen
vaivannut toiveillani
tuota yläkerran......
suurta herraa
Salli minun palata
tämänkin kerran

ehjin luin

Äsken minä kävin
aamutupakalla
pihamaalla tuossa
Sepelin poisto
talkoissa se oli
huoltofirman koko
johtoryhmä ja
tekevä väki
Harjakonetta
Vastatullutta
kuljetti joku

Minä sitä siinä
mattotelineellä
Marlboron tai
kahden verran
Miten ne kaikki muut
tupakalle ehti
samanaikaisesti
Menossako heillä
korpilakko vaiko
laiton kokous

Töitään kait hekin
johdettuina tekivät
Eilen levittivät
sepeliä
Tänään korjasivat
kaiken pois
Sillä tavoin kait
mieltävät
tärkeiks itsensä

Seitsemän päivää
viikossa
Turhalla työlläkö
itseään rasittivat
Minä sitä koskaan en
työssäni viihtynyt
Ellen siitä löytänyt
Pienintäkään.....
Järjen häivää