Teinkö mitä
Olinkohan jotain
tärkeää jättänyt
tekemättä
Selvittelinkö
mielessäni jotain
Kaverini mielessä
seonnutta
Kuitenkin kerron
kysyttäessä sen

sen mieleeni.....
tulleen
Mitään salaamatta
lisäämättä
Faktoissa tarkoin
pysytellen

Näinhän ei
vanhan miehen
koskaan pitäis
Että täysin jättää
taustat huomiotta
Ainahan sitä
joskus tulin
lakituvassakin
kaltoin kohdelluksi
Moittivat minua
väärästä valasta
Minähän vain
juhlallisen lupauksen
Eihän minun
tolkuttoman pitäis
kantaa ottaa
Yleisensyyttäjän
tekemisiin
vakaumukseen ja
asemaan

Kun minä sen sitten
myöhemmin
liki ymmärsin
Ettei kyse ollut
asiain riitelystä
Mitä vielä
Ihmisethän he eivät
toimeen tulleet
omillaan eikä
keskenään
Enhän minä
haarukatta
kumikäsineittä
noiden asioitta
Riidelkööt kunhan
astaloitta

Mitäkö tein
Annoin ne
täsmä aseet
joille kuille
Nuijat nuijille
nuijia nuijia
Kyllähän minä sen
vanhastaan
Työrauha se kyllä
palautuis aikanaan
Kunhan vaan
oikeat aseet
ennen aikojaan
epäsopuisille
käsiin annetaan