Uskoteltuani

elämäni olevan

varmalla pohjalla

Uskoteltuani

olevani autuas

ja onnellinen

Tiesin talouteni

olevan

tasapainoton

Kulutin vähemmän

kuin ansaitsin

Miksi  minä silti

pitkästyin

 

Muistelin miten

jännittävää oli

elämäni aikoinaan

Rahaa toki

silloinkin vähän

tienasin

Muistutti vaimo

maksamattomista

Kertoi velkojen

piikkiini

kertyvän

Olihan sitä siellä

Voi että minä olin

niin vastuuton

 

Mutt uusien

tyttö ystävien

mielestä

Minä olin niin

jännittävästi

mielenkiintoinen

Suuria riskejä otin

elämällä

Minä kun en

taudeilta

suojautunut

En säästellyt enkä

pihistellyt

No nuo vähät

hankalat vaivat

Ne huuhtelin

muististani whiskyllä

baaritiskillä

 

Uskoteltuani

elämäni olevan

Ja mitä vielä

Tämähän ei ole

Millaiseksi

tarkoitettu

eropäätös

Harkinta-ajan

päätyttyä

voimaantullen

 

Enhän minä sitä

Että seuraavan

vuosikymmeneni

kykenemätön

kaksine naisineni

velvollisuuksieni

hiilivalkealla kytisin

kuin kiirastulessa