Minä kun jo luulin

Olin mielessäni

tullut siihen

tulokseen

Olivat kirjeenkin

sotilaspiiristä

siitä

Etten enään kuuluis

edes reserviin

 

Minä kun en kuulunut

heihin

Maanpuolustus

joille on hurjille

tärkeää

Esitin vain

puolueetonta

vanhaa miestä

kieleltään kerkeää

En ollut huolissani

isänmaasta

Olihan meille tilaa

ja varojemme mukaan

vapaus matkustaa

 

Minä kun jo

ennätin asettua

Aloilleni rauhoittua

Eihän minulla

ollut edes halua

metsästää

Omistanut en yhtään

ruutiasetta

Ruosteessa se

vanhan

lahtipuukkokin on

 

Minä kun en

jospa sittenkin

vaivaudun

Taidan kätköistäni

kaivaa vanhat

öljytyt aseenikin

Jos vielä huomisella

kun olen lopettanut

sen päiväisten

uusintojen katselun

eilisen kertauksell

 

Täyttävät peruutetun

hiihtokilpailun

uusinnan uusinnalla

Huomisen kertauksen

uusinnan uusinnan

uusinnalla

Ihmettelevät vielä

kertausharjoituksissa

miksi tylsistyy

huono muistinen