Minulla ei ole

minnekään

mitäään kiirettä

Minulla ei ole

osoitetta jonne

viettini viemänä

hikipäin

Minulla ei vielä

ole vetoa edes

alaspäin.....

 

Siksi mä kait

kuin juurtunut

olisin aloilleni

Juurtunut tälle

pihamaalle

Kyltti kyljessäni

rauhoitettu

Nautin suojelusta

Oksaton latvaton

juuristani

lahoamassa

 

Minulla ei ole

Mitäs minä tässä

valittelen

Juureton en ole

monen muun

kaltaiseni lailla

Tarpeellinenkin

taidan olla

Aamuisin että

iltasilla

Snautseri Collie

Terrierit Sheefferit

Bernin koirat

Tanskan dogi

että Perhoskoirat

 

Emäntiään

kuskaavat näytille

Näyttääkseen että

kastuuhan ne

runoilijankin

töppöset

Minulla ei ole

Kauniisti hymyilevät

maireasti

taluttajat

Pahoittelen

En voi seuraksenne

tähän jäädä

Pahoin on minulta

housunpunttini ja

huopaiset töppöseni

Käynneistänne kostuneet