Herra varjele minua

Parantaisitko

minut tästä

No myönnänhän

minä tämän että

Olisihan minun

pitänyt vanhastaan

muistaa

Että jos omin päin

ja ilman lupaa

Enemmän kuin

sielu sietää

Levottomaks muuttuu

miehen olo

Ohi suun aamukahvi

Mikäs mun käsiäni

tärisyttää

 

Herra minua varjelkoon

On kyllä joskus

jossakin maininnut

Että kolmanteen ja

neljänteen sukupolveen

isien pahat teot

Mutt mitä hittoa ne

silloin nautti

Eihän silloin ollut

Altiaakaaan

Olo on kuin

Kahvikupistani en

pisaraakaan

suuhuni saa

 

Eihän minusta

Enhän eilen tahallani

Kävin vain omilla

ja vaimon asioilla

kaupungilla

Tarjos juomat kuoma

vanha tuttu

Paljon oli asioita

pitkään turinoitiin

 

Eikä minulta mennyt

sinun rahoja

minun lompakostani

senttiäkään

Aukes vaan niin

kiivaasti

kapakan ovi

Kun kaverin kanssa

iloisesti turisten

kymmenettä nautittiin

Yllätyttiin myönteisesti

Molempien siipat

Kylläpäs meistä

vieläkin

huolta pidetään