Älkää sitä
tehkö…
Älkää siitä
minua…
muistuttako
Että luvannut
olin runon
Sellaisesta aiheesta

Joista kuulut
runoilijat
kirjoittaneet
kuulut oodinsa
Niissä petetyt
entiset neitsyet
kyynelsilmin
repivät huntunsa

Mitä minä
sellaisesta…
Matkisin vain Leinoa
Viitaa
tahi Tabermania
Varastaisin jotain
miehen kynästä
olis se
vallan kornia

Kuinkas minä
enhän edes
tiennyt…
En osannut sitä
miten vietellään
Tein vain sen
kuten neuvoivat
tehtävän toivoivat
Enhän minä
sitä muuten
olisi osannut


Käytännön harjoitteita

Älkää sitä
tehkö…
Älkää siitä
minua…
muistuttako
Että luvannut
olin runon
Sellaisesta aiheesta

Joista kuulut
runoilijat
kirjoittaneet
kuulut oodinsa
Niissä petetyt
entiset neitsyet
kyynelsilmin
repivät huntunsa

Mitä minä
sellaisesta…
Matkisin vain Leinoa
Viitaa
tahi Tabermania
Varastaisin jotain
miehen kynästä
olis se
vallan kornia

Kuinkas minä
enhän edes
tiennyt…
En osannut sitä
miten vietellään
Tein vain sen
kuten neuvoivat
tehtävän toivoivat
Enhän minä
sitä muuten
olisi osannut