Luoja varjelkoon
minua
kaiken ymmärtävistä
Luoja varjelkoon
minua
kaikkien suojelulta
Luoja varjele
minua
Kyllä se siitä
Selkääni taputtelijoista

Luoja varjelkoon
minua sellaisista
Joilla hallussaan
on vain kaunis sana
Luoja varjele minua
hyvän olon pyytämättä
antavista
Heidän jälkeensä
en tiedä
Mikä on rangaistukseni
Kuka kostoa vannoo
ja mistä

Älkää sanoko minulle
sitä kirottua sanaa
Yhteisvastuullisesti
Sen jälkeen siinä
kukaan ei enään
mistään vastaa mitään
Vuosien päästä
minullakaan ei
enään ollut vakuuksia
viivan olla pelkkä
soikea nolla
Enhän minä mitään
edes arvostusta voi
saada sellaisilta

Eihän mitään voi
menettää sellaisesta
mitä ei ole
En enään siihen
toimeen ryhdy
Kukin on palkattu
persaukisetkin
osaamisensa perusteella
Minä olin mukana
vain siksi....
Minulla oli jo...
jähmeä ajatus ja
vähän kiinteää
Yhteisvastuullisille
vakuudeksi