Aikoinani en
minä sitä
työ uupumusta
En minä
töitteni paljoutta
valitellut
No palkkanihan
se olisi
saanut olla
vähän muhevampi

Aikoinani olin
katkera kyllä
Rakennuksilla
jumalattoman
hyvin ansaitseville
koulukavereille
Minä vain sellaista
olematonta
korvausta....
Osuusliikkeen
lihatiskin takana
menetetystä
vapaa-ajasta

Kyllä me oltiin
tilipäivinä
Saman talon pojat
kuin eri....
tähdiltä
Heillä oli sellaisia
setelirahoja
Heille aukes ovet
Oivaan ja Klaavaan
Minun rovoillani
vain osuusliikkeen
kahvilaan
Eihän sieltä saanut
mitään
Presidentin
pilsneriä vahvempaa

Vuosikymmenien
päästä..
Pitkälti jo koettuna
toisiamme
sivuavaa elämää
Vielä kerran koetin
Klaavan ovesta
josko ilman
setelirahaa
Nousi eteeni
likainen käsi
Meillä on oikeus
valita asiakkaamme
Sinä sitä et.....
olet liian siisti
Partavetes tuoksu
sekään ei sovi tänne
Otin kännykkäni
Soitin pöytävarauksen
Tänään nauttii
köyhä runoilija
hummeria.....
Hotelli Kämpissä