Minustakos on
vanhemmiten
tällainen tullut
Tilasto Niilo
Miten se maisterin
silloinen opetus
mieleeni vasta nyt
Väitti että olen
turhan huoleton
Minua kun eivät
kiinnostaneet
pisteet eikä
pilkun paikat

Väitti että jos
Paikoilleen viilaisin
pilkut pisteen
sitaatit
kysymys ja
huutomerkit
Kiitettävän saisin
välttävän sijasta
ainekirjoituksesta
numeroksi
Kyllähän minä
pari viimeistäni
Sisällön jätin
vähemmälle
Mutt pilkut ja
pisteen panin
paikoilleen
Niistä sitä sitten
antoi mulle
ysi miikan

Haavahduin
tässä
kesken kaiken
Tähän josta
vielä aion sivulle
runovaarin
Tämä vuosi
Tässä kuussa
Minähän olen
ollut ahkera vallan

Ajatelkaas nyt
Ehdotelkaas
vaikka
Papukaija merkkiä
Minä olen joka
ainoa päivä
Niin ja niin monta
merkkiä
Jokaiselle päivälle
olen ahkeroinut
kolme pilkku
kahdeksan runoa
Eihän minusta
vaikka niin luulin
Sellaista naapurin
laiskaa Erkkiä