Porrasvalojemme
nykyaikainen
automatiikka
Eihän se noteeraa
satakiloista
tummiin pukeutunutta
vanhaa miestä
Porrasvalojen
nykyaikaisin
automatiikka
uusinta uutta
Vaan kyllä se minua
pimeässä hapuilevaa
vähän arvelutti
Pientä siroa hentoa
satakiloista miestä

Toista se oli
elämä ennen
Kun rappukäytävän
seinässä oli
Vanhan tekniikan
aikainen
painonappi
No menihän niistäkin
rikkoutui se
suojalevy
Kuoleutui napin
jousi...
Mutt ihan heti en
muista pimeydessä
hapuilleeni

Olenkohan nyt
vihon viimein
oppinut liikkumaan
huomaamattomasti
Mutt pitkä on ollut
siihenkin
tuloksellinen
kyvyn harjoitus

Niin kauan olen sitä
Viimeinkin sen
kyvyn oppinut
Liikuskelen niin
huomaamattomasti
Mutt pitkä on
mulle ollut rasittava
tuloksellinen
harjoitus

Niin kauan olen
liki koko
aikuisen ikäni
Älä jyrää
älä jytistä
Etteivät herää
anoppi.....appi ja
kuorsaava ukko
Jospa minä olisin
Silloiset taitoni
nykyiselle tasolle