Huomisella
ei kukaan
muista minua
Ei tuo sitä
perjantai pulloa
Piru vie
Ei kukaan muista
minua juomisilla

On tämä  ikävää
vaarin elämä
Kuivaa ja kurjaa
Luomisen tilaan
pääsemiseks
Minun on mentävä
omalle kaapille
Pyyhittävä pölyt
pois siitäkin
Viisitoista vuotta
varastoimastani
konjakki pullosta

On siinä kyljessä
valon haalistama
etiketti
Neljä kirjainta on
kaulapannassa
W.S.O.P. kultaisina
Merkitsevät mitä lie
Siihen minä kuitenkin
asetan kaiken toivoni
luovuuteni
palautumisesta

On tämä ikävää
Työssä oloni
aikoina toimittivat
sentään ne
myytävän välittäjät
Eivät lahjuksia
nahjukselle
Vaan kunnon juotavaa
laatu tietoiselle
vikuttajalle
kauppa kumppanille

Ei se ollut silloin
lahjontaa vielä
Eihän se suuria
taloudellisia
pommeja sisältänyt
Kori tai kaksi
oikeaan aikaan
kotiin toimitettuna
Mukavaa että muisti

Saattoi siinä jonkun
panimon osuus
ostoissa vähän
hetkellisesti nousta
Sadantuhannen korin
hienojakoisessa
kokonaisuudessa
Muutama prosentti
Mitäs se nyt mitään
merkitsi..
Johan niitten kuskit
rikkoivat täysiä
paljon enemmän
Millä ne minua
yhteistyöstä
kori viikossa
itarat kiitti höylisti