Enhän minäkään
tästä selvinnyt
kolhuitta elämästä
En muita...
vähemmällä
Toisille kun se
hyvin riitti
Että tervehtivät
Minä jo koulukkaana
puolitoista tuntia
hovikumarruksesta

Enhän tästä
selvinnyt
elämästä
En vähemmällä
kuin tekemisistäni
vastanneet
Ylimmät vääpelin
toimiston
esimiehet

Tuoltahan tämä on
uskomus
tieto sieltä
Kuusikymmen
luvulta kultaiselta
Enhän minä
vastoin tapojani
Etten jotain mokaa
olis tehnyt vallan
perusteellisesti
Jossakin vaiheessa
aiheesta
puolustusvoimin
komentajan
ylipäällikkö erotti

Minä kun vain ja
ainostaan tein
tärkeälle miehelle
Helvetin hyvän saunan
ja sirpalesuojan
Minä kun vain
luovuudelleni
vapautta annoin
No mitäs minä siitä
Hyvän miehen
maineessa niistä
linnoitustöistä
kotiuduin...

Eihän minunkaan
kovin usein
sotisopaan tarvinnut
Kolme vuosikymmentä
ennenkuin
perustamiskeskuksen
vääpeli Körmyksi