Tuhannesti
olen nyt
hiuksiani
otsaltani huitaissut
Tuhannesti
olen tänä vuonna
nenän varttani
hieraissut
Tuhannesti olen
konseptin
kirjoittaakseni
teroittanut kynän

Määrällähän
ei ole merkitystä
Mutt sen että
palstalleni tekstin
tuhannesti
Sepäs onko se
sittenkin merkki
mieleni ....
satoisuudesta
Ajatelkaa että
tähän aikaan vuotta
Runon olen
aloittanut...
tuhat kertaa sen
loppuun saattanut

Runon olen
kirjoittanut tuhannesti
Keitän itselleni
kunnon kahvit
Pakkasesta otan
leivoksen ja
kahvileivät
Aukaisen taas
baarikaapin
Pölyt pyyhin pois
Bacardi pullosta

Jääkuutioita ja
Coca-Colaa mulla
ei kaapissani ole
Soitan naapurin
äijän ovikelloa
Nyt niistäkään ei
pulaa ole
Minulla on.....
kuumaa kahvia
Jotain lainattua
Jotain pitkin
kynsin vohkittua


Olen jotenkin
kuin tyydytetty
Nuutunut repsahtanut
vähä voimainen
ja väsähtänyt
Mutt tämä on
merkki siitä....
Etten minä vielä ole
Tämä on vaarin
tämän vuoden
tuhannes runo.....
Mutt missään nimessä
ei runoistani
viimeinen