Oliskos faari
fasisti
Enhän toki
Minä olen vanha
tavoilleni
uskollinen realisti
ja rasisti

Naapuri talosta
tehtiin
muuttokuormaa
Keravan kaupungin
viran ja toimen
haltijain
verkkaisella
työtahdilla

Muuttoa teki
Somali klaani
Olihan siinä niin
rutosti väkeä
Osa asui ihan
virallisesti
Osa kyläili
tuli ja meni
Oli siinä ....
monenmoista
muuttolintua käkeä

Oliskos faari
sittenkin rasisti
Tumput suorina
kaupungin
palkannauttijat
Eihän siinä paljoa
tapahtunut
Mutt hyvin
suunnittelivat
On se silloin jo
puoliks tehty

Seuraavan
kerran kun
Ottakaa edes
käyttöönne
tunnukseton
kulkuneuvo
Älkää noita joissa
kaupungin vaakuna

Siinä ne seisovat
tumput suorina
muuttomiehet
että muutettavat
Muuttanevat
talven alta pois
Lakkasivat kukkumasta
Värikästä väkeä
Mutt miten ne
muistuttivatkaan
muuttolintu käkeä

Faari tästä itsensä
koneen vierestä
pohtimasta
Kuinkas tästä jos
muuttaa pitäis
Avittaisivatkos minua
Minä kun olen
fasisti rasisti realisti ja
helvetin äkeä