Vaarilla sitä
taas on
hyvää
tarkoittavia
neuvojia
Tehokasta
pitäis olla
En vain mitään
syytä
En millään siihen
en millään keksi
Miksi mun taas
pitäis muuttua
luisevaksi

Kepoisia ovat
mieleltään
laiskat miehet
köllykät
Suvaitsevat
oman kuvan
runsas muotoisena
Kunhan ei ole
verenpaineita
Eikä makeasta
sokerista vaivoja

Miksi minun
pitäis
syyttä suotta
luopuman
Saavutetut
linjat on pidettävä
Sitä se vaati
Marskikin aikoinaan

Edellisen kerran
kun äijälaumassa
vetoa lyöttiin
mitattiin ja
punnittiin
Hyvin voipia
oltiin kaikki
Se on kuudelta
äijältä
kilo ja kymppi
Sille jo keventää
eniten
netto painostaan

Voitin kisan
rehvastelin
Mutt muuttunut olin
kait sisäisesti
Minä sen vuoden
aikana
kolmekymmentä
kiloa..
sieltä ja täältä
Eikä mun tarvinnut
edes syömistäni
säännöstellä

Koskenut en
laihdutus pillereihin
Puolen vuoden
päästä
Yöpöydälläni oli
Sytostaatteja ja
vahvistavia
lääkevalmisteita
Mutt sieltä sitä
vaan nousin äijä
Mutt mitäs noista
Tuostahan on jo
kolmatta
vuosikymmentä