Katson ikkunastani
kirkkaalta
taivaalta
täysikuuta
Sitä minä teen
heinä jä elokuun
välistä
Itse asiassa hetken
ajateltuni
Pitäisikös minun
heinä täysi ja
elokuuta

Kaikenhan pitäis
Kaikille näyttää
samalle
Totta kait joku
taittovikainen
toinen minun laiseni
Eipä ole teillä
hulutelevan
vanhan miehen
mielen viekeyttä
Minä näen ikkunastani
täysikuun heinä ja
elokuun välistä

Katsoin ikkunastani
Pilvetön on
tähtikirkas taivas
täysikuu
heinä ja elokuun
välistä
Nuo ne ovat
menneessäkin olleet
Mieleeni jääneet
Mutt niistähän
en vieläkään
punastelematta
pysty puhumaaan
Katselin miten kiukusta
kavahti appiukko
Katselen täysikuuta
heinkuun  elokuun
ja mätäkuun välistä

Nyt ei enään lailla
kuuhullujen
nuoruusvuosien
repäisemään sorru
omaa enkä uuden
tyttöystävän ihokasta
Nyt minä jo tiedän
Mikä hakasista
väkäsista ja
vetoketjuista
Mitä vetään joutuu
yli päänsä
Mitä voi vaivatta alas
varpaillensa solauttaa
Kuuhullu ei enään
sitä itsestään selvää
Suotkos kysy