Tänään tuossa
tupakan haussa
kaupungilla
piipahtaessani
Marlborot toki
Mutt tarpeettominta
mitä mielestäni voi
vanhalle miehelle
puoli väkisin
kaupata
Suomea murtaen
puhuva
Osta hyvä ja laadukas
infrapunakiikari

Tänään tuolla
piipahtaessani
Pohtimaan jäin
Miksi taas oli
vierasmaalainen
kauppaamassa
minulle
täysin turhaa
tarpeetonta
Ymmärtääkseni
varastettua
ylihinnalla
Osta hyvä ja laadukas
infrapunakiikari

Mikäs minun on
olemuksessani vikana
Harmaa olen
vanha ja kulunut
Mutt aina on joku
minulle täysin
turhaa kauppaamassa
Pimeässä kulkemiseen
on meillä sentään
katuvalot Keravalla
Hyvin näen tuon
vastapäisen talon
valaistusta ikkunasta
Minkälainen peli
siellä on viriämässä

Tuolla puistometsän
siimeksissä
Jos siellä jotkut
elämänsä kliimaxissa
Kyllä minä sen
kuinka he siellä
vähän syrjässä
soraiselta polulta
Sanovat keräävänsä
Mustikoitten seasta
vadelmia ja
mansikoita

Onpa niillä joistakin
kotiin palatessaan
pienen pieni
vasullinen
Tatteja sitten aikanaan
pyykkikorillinen
En minä enään ole
kiinnostunut
metsän siimeksissä
tekemästään
Enhän minä sitä
ostanut tarjottua
Minä en tarvitse
infrapunakiikaria