Pelkurista
pakon edestä
rohkea
Uskalsi ryhtyä
vihaamaan
yleisesti ....
hyväksyttyä
aran ihmisen
hyväksi käyttöä
alistamista
Enhän minä
en halua
en ehdi
Kaikkia teidän
tekemättömien
töitä tekemään

Pelkurisista
pakon edessa
rohkea
Minä en halua
en jaksa en kestä
Minä en ehdi
Minä en tee
tekemättömien
tekemättömiä
töitä
Minulle ei kukaan
enään
Tekisitkös tämän

Säälin häntä
osaamisestaan
epävarmaa
Annoin neuvon
Ota ja tee jotakin
vastoin totuutta
aivan väärin
Nurin päin käännä
kuviot ja
todistelut
Epämääräsiksi
esitä tulokset
Mutt älä edes
puumerkkiäs
pane siihen
pumaskaan

Toimekkaana
toimeksiantaja
esimiehensä
toimistoon
Jätti siististi
puhtaaksi
kirjoitetun
pomonsa sihteerille
Hiljeni tyyten
luentosali
Mikäs tuolle
maankuululle
monasti
palkitulle tuli
Ylen on rasittunut
Riittäiskös sille
Miten pitkä
Mielenterveyden
hoitoon loma