Uteliaaksikos
vaarin vaivoista
muuttui joku
Kysellen
leivonkos
kudonkos sukkaa
Vaari on jo
sen verran vanha
luonteltaan
laiska ja viisas

Minä sitä en
kuin pakosta
tartu akkain hommiin

Kyllähän minä
joskus tiskaan
Tumut imaisen
pölkkärillä
Toisinaa
n hetken
vahdin pojanpoikaa
Niin että emäntä
saa pötyä pöytään
Opettajan yrityksistä
huolimatta
kudosta en
aikaan saanut
puikollisesta
aloitussilmukoita

Leivonta on
pölyistä ja
aikaa viepää
Minä sitä olen
paistopisteitten
pakarien
pikkuleipomoiden
varhainen
vakio asiakas
Paistetun leivän
tuoksussa
Siinä sitä lepää
vanhan mieli

Vaari sitä on
asioista mieltä
Tehköön se joka
malttaa ja osaa
Minä sitä voin
osaavien
taidoista nautiskella
Vaarin tiedoista
taidoista nauttii
jälkikasvu....


Mutt silloin se kyse
huippulaadukkaista
aineksista
Possun ja naudan
sisäfileet
Ne meille noudetaan
Hietalahdentorin
hallista
Toki joskus vähän
riipaisee massista
Laadukas liha
hyvä palvelu
Se ei ole koskaan
kohtuuttoman kallista