Taidan olla taiten
mitään sanomaton
Taidon taidan
sanoa jotakin
mitään muuta
tarkoittamatta
Kun hänen kanssaan
En sitä siksi
Lupailuni olisin
illan mittaan
mahdottomiksi
Muutama sanan
minä lausuin
tahdottomasti
vain ne joiden takia
meidät oli
yksyhteen soveltuviks
etupuolilta luotu

 

Taidan olla
mitään sanomaton
Taidan taidon
anoa sitä
Mitään muuta kuin
pienelle huomiota
tarkoittamatta
Kyllähän he
 
levottomuuteni
syvimmät syyt
Arvasivatkos seuraukset
Vai olikos jo korviinsa
asian kulusta
oikea tieto

Miten minun suuhuni
asettivat liki
poikittain ne sanat
Jotka jätän
polvilleni laskeutuessa
lausumatta
Se on sellainen
kertakäyttö lausuma
Sitä ei pidä sanoa
harkitsematta

Olethan sinä vain
nyt pienen hetken
Skotti lakkaat olemasta
Kiltti minulle
vain tämän kerran
Kysyt rakastankos
Vastaan ajatuksella
koettelemuksesta
Minä pidän tästä
Että hetken minua
ajattelit
Minä pidän siitä
Että minulla on
lystiä lystiä
Kevyt mielisen olo