Tiesinhän minä
Uskon asiahan

tämä vain on
runon kirjoittaminen
Tiedänhän minä
Ettei tuhannen
selatun sivun vauhti
Eihän se voi
syntyä kuin tyhjästä
Muttei se myöskään
Sitkaille lukijoilleni
ole mahdoton

Tiedänhän minä sen
Mikään riippuva
roikkuva
lerppuhäntäinen
Se ei ole oikea
asenne runoilijalle
vasemmalta
hyökkäävälle
Kirjoitettava on
rinta rottingilla
ja pysty päin

Tiedänhän minä sen
Joskus kun kauniisti
pyydän saanko
Katselevat silmät
ymmyrkäisinä
Kerjäämälläkös
sinä luulet
Olet väsyttävä
vätys.......
Rymistele ravistele
Ota se jolta luulet
ymmärrystä saavas

Tiedänhän minä
Olenhan minä aina
osannut asioita
ja asioitten vierestä
Olenhan minä aina
puhuttaessa
Mistä miten mistä
Olen saanut olla
Olen saanut olla
saamaton saamatta
Ymmärrystä siitä
Henkistä yhteyttä
Vasten tahtoisen
suostumusta
Mutt aina sitä
kerjäten kannattaa
kovasti yrittää