Älkää ottako
minua vakavasti
Jos otatte
kunniakseni
Ottakaa kevyesti
Sitten kun otatte
muistolleni
Ottakaa niin
reilusti....
ettette muista
Että minä olen
kirjoituksissani
hymy huulin
nehän ovat vain
seurauksia
toilailustanne

Älkää ottako
minua vakavasti
Mutt sen neuvon
annan ilmaiseksi
Kun otatte
muistokseni
Ottakaa sen verran
reilusti
Että kaikesta
huolimatta podette
huomisella pitkän ja
perusteellisen
krapulan

Älkää ottako minulle
vakavasti
Kyllähän minä sen
Että huomenna
kärsitte
keskentekoista
juotuanne pruikulista


Jos olette jo
tietämättäni
salaa ottaneet
onnekseni vakavasti
Ristikää jalkanne
Puhelkaa minusta
keskenänne
Kuinka olisitte
minut ymmärtäneet
Kyllä se pidättely
vielä hetken
kun olisitte minut
ymmärtäneet

Kyllä se pidättely
vielä hetken
Mutt tunnin päästa
loppuu kesken se
pitkänkin suolen
pidättely kyky
Sekoitukseni on
mitä tehokkain
Viisi desiä
risiiniöljyä
kymmenessä
keskenkäyneessä
sahtilitrassa