Varjelkoon
luoja minua
siltä päivältä
Jolloin minun
taas täytyy
Anella kysellä
lupia pyytää
Arkana miettiä
mistä ja miten
Nyt on mulla
asiat hyvin
Kohdallaan taas
runovaarin itsetunto

Varjelkoon
luoja minua
siltä päivältä
Masennus iskee
into laskee
kun kukaan
ei edes luettuaan
ihmisenä olemisen
haasteeseen vastaa
Uskon taas itseeni
Sen tuolta sivujeni
seurannasta
Kylmiä numerot
mutt harvemmin ne
pelkästään valehtelivat

Varjelkoon luoja
ett kynäni
heleästi helkkäis
Kirjoittamiseni
hupia pelkkää
Kohta olen puolet
käyttänyt
tästäkin kuusta
Kaikki lupailevat
uutta ennätystä
minulle mieluisasti

Varjelkoon luoja
ett säilyttäisin
tolkkuni
Ett nousis Jallun
lailla asiain kulut
päähäni
Tottahan toki
elämä on mukavinta
nousuhumalassa
ollessa

Nyt kun en mistään
riipu
Irti olen päässyt
napanuorista
Voisinkos sitä
vielä uudestaan
Kirjoitan kirjoitan
en kehuja kerjää
Kylmät numerot
miten ne korjaa
reippaasti nostaa
mun itsetuntoa