Olen aina
aloitteen tekijä
omasta halustani
innokas ollut
En ole tyytynyt
takarivin Taaviksi
En eturivin vihreäksi
Minä haluan
uutta ja siistiä
Siksi minä haluan
aloitteen tekijä olla
Sellaisena pysyä

Olen aina ollut
elämäni jäsentelyssä
predikaatti ja subjekti
Joku toinen on
saanut olla sellainen
Demonstraationi kohde
Kun minä ja objekti

Olen aina halunnut
toisista
poikkeavasti
Siksi olen sen
huomannut
Ett saadakseen sen
haluamansa
Pitää olla miehen
aloitteellinen

Käyttivätkös nuo
saamattomat minusta
atribuuttia tyrkky
Mutt minä olen minä
Noiden saamattomien
suhteiden ensin
katalysaatttori
sitten myrkky

Joskus kun aktiivinen
olin tanssilattialla
Molempia korviani
joinakin iltoina
naiset löysin rantein
lätisteli.....
Mitäkö tein mitäs minä
Kysyin vain niinkuin
herrasmiehellä on tapa
Meille teille vai hotelliin

Aina kun lattialle
nuoren kauniin ja
tanssitaitoisen
seurakseni löydän
Monastiko saan
näpäkästi korvilleni
Useammin kuin
joka toinen kerta
Mutt pirun usein
saan siitä kapakasta
mukaani hyvää
anteliasta seuraa
koteihinsa saatettavaks