Olen kiitollinen
erityisesti
heille jotka
eivät osanneet
minusta muuta kuin
pikku ilkeyksiä
Ylen katsetta ja
aliarviointeja
Ilman heitä olisin
kirjoittamaton
vähä puheinen
hiljainen ja vaito

Olen kiitollinen
erityisesti heistä
Luojaani kiitän
paksusta nahasta
Ett antoi mulle
panssarin kestää
kavereitteni kehut
Milläs minä muuten
kyvyttömien
näkemyksistä
Neuvoina avottomista

Olen kiitollinen
heille
Jotka aiikoinaan
heittelemällä
lokaa savea ja
mutaa viskelemällä
erottivat
Väärää asiaa
väärän värinen
on haarniska sulla

Nyt sitä on kuin
uudessa sotisovassa
vanha mies tässä
Olen kiilloittanut
säihkyväks kilpeni
Ruosteettomaks
hionut ja öljynnyt
haarniskani
On se sitten hyvä
että nyt huomasivat
Eihän tuolla ole
kenellekään
mitään annettavaa
sapelin kalistajalla

Liian on siisti
liian on vieno
kaino ja hiljainen
Liian harvoin on
kädet nyrkissä
Uskon soturiks
liian inhimillinen
Luojalleni olen
ylen kiitollinen
Ettei minun ole
koskaan tarvinnut
alkaa sellaiseks
i
Maallisia iloja
ymmärtämättömäksi