Käänsikös tuo
toisen puolensa
Vallan uusi
tämän keväinen
Käänsikös tuo
kylmän kyljen
mulle taas
Pihamaani peitti
veti kuin lumisen
huovan harteilleen
Otin niin hellästi
hymyten kädestään
Työnsi kylmästi pois

Käänsikös tuo
keväinen mulle
kylmän kyljen taas
Jostain kaukaa se
ennestään oli tuttua
Oli kuin se virotar
satamasta jonka hain
Hymyili niin
pulputti ikuisen
nuoruuden lähteen
lailla
Viikon kestti onni
Käänsi kylmän kyljen
muutti pois

Lähtösanoikseen
reilumpi olit
Viru maalla
Joka ainut kerta
jätit elämiseeni
reilut varat
Nyt en koko aikana
ole saanut kuin
ruuanlaittoon
tarkoitetut rahat
Tyhjät ovat herkuista
kylmät kaappis
Ei shampanjaa
kaviaaria edes smetanaa

Koko aikana
kukkia et ole
hymyhuulisena
mulle tuonut
Et edes hyvää päivää
olis naapuris
mulle sanoneet

Kääntäneet vain selän
Supattaneet
meistä keskenään
Eivät joukkoonsa
huoli edes minua
sukulaiskansan
edustajaa

Minä tästä menen
Muutan meren taa
Siellä ei kukaan
minusta sen perästä
muuttajaksi
No käydähän siellä
sinäkin voit
Mutt taksat on entiset
Kyllähän sinä ne
vielä muistat
Hyvästä hinnasta laadukas töö